BokaMera
Toggle
Är gratisversionen verkligen helt gratis?

Ja det stämmer, den är verkligen helt gratis! Vår affärsidé är att alltid erbjuda ett gratis alternativ för de kunder som önskar, så att så många som möjligt i Sverige kan bli bokningsbara via internet. Samtidigt så har vi så pass stark tilltro till vårt system att vi vet att det kommer locka de betalkunder som krävs för att driva runt systemet.

Toggle
Tar det lång tid att komma igång med bokningssystemet?

Nejdå! Vi räknar med att det tar upp till 1h att få din verksamhet bokningsbar. Boka ett uppstartsmöte så hjälper vår kunniga support dig att komma igång!

Toggle
Går det att begränsa så att inte vem som helst kan boka tider?

Du kan ställa in i så att endast de kunder som finns i ditt kundregister i BokaMera kan boka tider. På så sätt begränsar du så att inte vem som helst kan boka.

Toggle
Har BokaMera integrationer till andra program?

Absolut! Det finns integrationer till program som Visma Website, Visma Webshop och Visma eEkonomi. BokaMera är en produkt av Visma Spcs.

Toggle
Koppling till bokföringsprogram?

Absolut, vi har integration till Visma eEkonomi. När du fakturerar kunden i BokaMera för den bokade tiden så skapas en faktura via eEkonomi och när betalning kommer in bokförs det automatiskt och statusen ändras per automatik i BokaMera. Smidigt, eller hur! BokaMera är en produkt av Visma Spcs.

Läs mer här!

Toggle
Finns det någon begränsning på antal bokningar i någon av versionerna?

Det finns ingen begränsning på antalet bokningar i alla versioner. Men, beroende på version så uppstår det en kostnad om antalet bokningar överskrider det antal som ingår i vald version. Då blir det en kostnad/bokning.

Hur många bokningar som ingår i varje version och kostnad för överskridande bokningar hittar ni under denna länk:
https://bokamera.se/#pricing

Toggle
Jag vill att mina kunder betalar online när de bokar. Går det?

Inga problem! Vi samarbetar med de två betalningsleverantörerna Payson och Qvickly. Kund kan under betalningsprocessen välja mellan olika betalningsmetoder som exempelvis kortbetalning och Swish. Du behöver skapa konto hos någon utav dessa två. Dessa uppgifter läggs sedan in i BokaMera för att integrationen ska bli möjlig.

Toggle
Jag har redan en hemsida idag, kan jag ändå använda mig av bokningssystemet?

Ja absolut, du kan med några klick enkelt integrera bokningssystemet på din nuvarande sida via en så kallad bokningswidget! På så vis kan kunden boka tid direkt utan att behöva lämna sidan, bra va?

Toggle
Kan man ta ut underlag från bokningar i systemet?

Ja, via vår så kallade "Bokningsrapport" så kan du exportera filtrerad data till Excel. På så vis får du ut den data som önskas för underlag. Denna funktion är tillgänglig i alla våra betallicenser.

Toggle
Kan kunderna som bokar tider själva avboka?

Ja, en kund som bokar en tid får ett eget konto och kan logga in och avboka sina bokningar eller boka nya tider! I kundappen är det möjligt för kunden att även omboka sin tid istället för att avboka.

Självklart kan kunderna även avboka med hjälp av avbokningskoden som skickas ut i bokningsbekräftelsen.

Toggle
Kan jag få en egen adress (domännamn) till min sida hos er?

Ja, du kan välja att köpa till ett domännamn till ditt paket och då få din egen webbadress!

Toggle
Jag vill helst slippa lämna ut nycklar till kunder som bokat. Finns det koppling till passagesystem?

Stämmer bra! Självklart är det allra smidigast att kunden får en kod skickad till sig eller digital nyckel via mobil access som är giltig under bokningens giltighetstid. Kunden kommer då in i lokalen/byggnaden under obemannade tider så slipper du lämna ut nycklar. Vi samarbetar med flera passagesystemsleverantörer. De tre vanligaste är RCO, Axema och Parakey.

Toggle
Finns det appar för kunder och administratörer att använda sig av?

Ja, det finns app för kunder att boka enkelt via och en för administratörerna så du enkelt kan boka in kunder. Båda apparna är helt gratis!

Toggle
Kan jag få hjälp att skapa systemet hos er?
Anslut dig till BokaMera, vi hjälper dig komma igång
  • Inga betalkort behövs
  • Enkelt att komma igång
  • Det är gratis att registrera sig